Tuesday 1 October 2013

11.07.2013 - GUN7 GEIRANGER YURUYUS ROTASI 2

Yine sabah erkenden kalkip bu sefer de karsi sirtta olan 2 yurume rotasini birlestirerek yuruyecegiz. Ilk olarak arabamizi yuruyus rotasinin baslangicindaki otopark'a (Vesterås gard) park ediyoruz.

Yokus yukari yaklasik bir saat icinde ilk rotanin sonuna variyoruz, cok etkileyici bir selale (Storseterfossen) var. Altindan gecis imkani da saglanmis.

Daha sonra asagi inerek, fjord boyu paralel yukselen guzel fjord manzarali bir rotayi (Losta & Vesteråsfjellet) daha yaparak arabamiza geri donuyoruz.

Saat daha erken ve aklimizda daha bir iki rota daha var ama tercihimiz meshur turist yolununun baslangicindaki rotayi araba ile yapmak.
Geiranger denize sifir bir koy ama sirti cok sert bir sekilde yukseliyor, bu yoldan yukari daglara dogru done done cikiyoruz. bir yol bu kadar mi etkileyici olur, selaler, kamufle olmus dag evleri (koyu), goller, goge yukselen sivri yer yer konik tepeler. Yukselis 1040 metre civarinda bulunan Djupvatnet golune gelince duruyor, ama tam gol baslangicinda Avrupa'nin (sanki dunyanin da) en yuksek fjord manzarasi olan seyir terasin dogru yola cikiyoruz, giris 100NOK ama kesinlikle deger.
Yukaridaki manzara mukemmel, asagidaki resimde derinlik belli olmuyor ama gitmek gormek lazim:-) pisman kesinlikle olmazsiniz.

Donus yolunda etkileyici gol manzarasini cekmek icin duruyoruz. Fotograf icin icimizden biri dik kaya yamaclarindan birinin uzerindeyken kuvvetli bir gok gurultusu sesi ve Norvec ordusuna ait bir F-4 bizden 100 metre asagidan geciyor. Sansimiz var ki daha yakindan gecip bizi dusurmedi. Deklansor'e basiyorum ama asagidan gectigi icin yakalamak mumkun olmuyor. Boylelikle Norvec'in meshur fjord egitimi yapan savas pilotlariyla tanismis bulunuyoruz:-)