Wednesday 3 December 2014

BIR GUNDE DUBAI - ONE DAY IN DUBAI



Dubai ucagi kalkacak, gelen email’le sasiriyorum, Dubai’deki otel iptal etmis rezervasyonumu, araba da mi uyusam acaba diye dusunurken, Dubai’ye varinca daha buyuk bir sok yasiyorum. Ucak bombos, belki 10 kisiyiz, herhalde saati gec diye dusunuyorum, yoksa kocaman ucak niye kaldirilsin boyle kisa mesafe icin. Neyse havalimanina yaklasirken hicbir hayat belirtisi yok, o da baska bir supriz. Dubai isil isil degil miydi diye kendime soruyorum, neyse havalimanina inerken de havalimani binasi yok, Hayda. Neyse, indik, bir otobus geldi, ucaktaki 10kisiyi toparladi ve bir binaya goturdu, tek katli, Afrika’da olan kucuk sehir havalimani binasi. Bir yanlislik var sanirim diye dusundum, pasaport kontrolunden sonra hemen Budget araba kiralama acentasindan arabami alip otel problemini halletmeyi dusunuyorum. Gel gor ki, Budget yok ama baska butun hepsi var. Neyse acentalardan birinin onunde durdum ve sordum, Budget nerede diye, Terminal1’de dedi. Nasil giderim dedim, otobus, ya da tren var mi diye sordum. Yok taksi ile gidersin bu saatte. Ne kadar yazar dedim, herhalde 70USD yazar dedi. Nasil yani? Terminal1 eski havalimaninda demez mi? Burasi yeni havalimani, burayi yeni actilar, ucak falan inmiyor ama gunde 7-10 sefer oluyor, seninki de bugunku son sefer dedi. Demez olaydi. Neyse Budget’I aradik. Arabayi getirin buradan alayim dedim, yok oyle sey demezler mi, tam bir bela. Neyse sonunda kiraladigimin iki Katina yeni bir araba daha kiralamis oldum sonucta. Yeni havalimani dunyanin en buyuk (acik ara) havalimani olacakmis, su anda 4 piste yan yana inebilecek alt yapi bitmis, 3-4 sene sonra da binalar yukselecekmis. Hangi akil ile bu havalimani yapiliyor diye sora sora kendime, 70km otedeki havalimaninin (Dubai’de sehirin icinde) yakinindaki otelime vardim. Gun bir kere kotu basladi mi devam ediyor malum. Kredi kartim calismamis, odayi iptal etmis otel, benim odayi da guzel fiyata baskasina vermis Recep. Yeni otel bulma, araba park etme akabinde kisa bir uyku ile Dubai basladi ertesi gun.
Dubai, sifirdan yaratilmis yapay bir cennet, ya da diger bir deyisle, hayal dunyasi. Icindeki cocuk bir turlu buyumeyen bir seyh’in oyun alani, LegoLand bir nevi. Ne isterse yapmis, daha da yapacak, hep duslerini yapiyor sanki, en uzun bina, en buyuk havalimani, en buyuk dolgu adalari, en stilli binalar, en buyuk AVM, kar kayak pisti, havaray, metro, oteller, eglence parklari ….,petrol geliri hala var mi bilmiyorum ama yapilan yerler, binalar, yollar, camii’ler, parklar, bahceler, sehirler cok guzel ve neden TR’de olmaz malum zevkimiz yok ve kaldirimlari, asfalti, isiklandirmalari, parklari, refujleri, ciceklendirmeyi 50 kere yapip herkese para kazandiririz, ama Avrupa’da bile boyle bir farkli bir mimari (stil ve kalite) yok, olmayacakta herhalde bu ekonomik durgunlukta.
Gordugum heryer temizdi, trafik duzenli, yollar cok yuksek kalitede, binalar, restoranlar, hersey kaliteye eslik ediyordu. Para akisi durunca, degisir herhalde diye bir Turk karamsarligi getireyim.
Neler yaptim, neler yapamadim. 1DayinDubai’de soylediklerimin cok azini yapabildim ama sehiri doya doya gezdim, araba ve yuruyerek ve Burj el Khalifa’nin tepesine cikmayi basardim, en onemli olarak benim icin. Hayaller (ve para kazanma odakli) dunyasinda olan olmayan bitmisi bitmemisi ile kisa ozeti bir sonraki blog’da.

Col Safarisi yapmasaniz da olur
Burj el Khalifa’nin tepesine cikin
Otobus Turu (BigBusTour)
Shopping AVM ya da disarilarda Souk’larda, paranin gucunu gorebilmek icin
Eski Sehir-Bastakiye
Ski Dubai Kapali Kayak Pisti - Saka degil gercek
Dubai Creek Cruise
Wild Wadi Eglence Merkezi
Palmiye ve Dunya Seklinde Adalarda gezinti
Sicak Hava Balonu Turu
Helikopter Turu
Skydiving ya da Parasutle Atlama – Ne alaka
daha neler neler var………………

Horse racing’den su kayagina, EuroDisney'den buyuk eglence parkindan, Dev Akvaryumlara, Dalga, Cember, Yelken seklinde otellere sirf cekici hala gelsin diye bir suru aktivite ve tur olusturulmus, ilginc olan ayni gun bilet almak cok zor, talep de var, arz kadar  Yani para harcamak isteyen, keyifle harcasin diye :) Zenginin malinda gozum yok, fikrine bakiyorum :)

 
Burj Al Arab
Burj Al Arab


Burj Al Arab

 
Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa


 
Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa

Burj Al Khalifa

Dubai by Night

Dubai Mall

Dubai Mall

Dubai Aquarium

Dubai Aquarium

No comments:

Post a Comment