Thursday 19 January 2017

ELBRUS YOLCULUGU UCUNCU GUN – 22/08/2016



Kahvalti ertesi, hizlica eksik esya teminine giristi Liza, kimin nesi var nesi yoksa kontrol etti, eski liderlik ve rehberlik gunlerimizdeki gibi, bu olur, bu olmaz bu eksik bunun yerine bu olmali bu gereksiz diyerek, herkesin malzeme kontrolunu yapti.
Ben vizemin son dakikada cikmasindan oturu hizli bir alisveris yapmistim ama almayi planladigim cogu seyi alamamistim, daha evvel de Liza ile konusurken, eksik malzeme kiralayabilir miyim diye sordum, problem yok demisti. O yuzden plastic ayakkabi crampon uyku tulumu gibi agirlik yapacak hicbir seyi getirmedim. Keza aldigim ama icime kesinlikle sinmeyen malzemeleri de kullanmayip, Liza’nin yedeklerini kullandim (camurluk, kas tuyu eldiven…)
Fiyatlar o kadar ucuz ki, buraya kesinlikle yazlik malzeme (ic camasiri + yuruyus corabi) ile gelinip hersey kiralanip yukarida zirve yapilir donulur.
Grup’taki bircok kisiye yetecek kadar yedek malzemesi vardi Liza’nin. Ben sonucta sadece uyku tulumu ve plastic ayakkabi kiraladim, inanilmaz ucuz fiyatlara. Gerisini de Liza kullanmam icin kendi envanterinden Verdi.
Herkesin malzemesi tamamlandiktan sonra yukarida yemeklerimizi yapacak ahcimiz ile tanistik. Onun getirdigi malzemeler ve bizim sirtcantalarimiz ile birlikte teleferik’e binip 3700metre’ye dogru yola koyulduk. Iki teleferik hatti sonra bir telesiyej hattindan sonra simdi terk edilmis olan meshur rus bayragi renklerindeki Varil (Bochki) kampinin solunda olan konteyner’lardan birine yerlestik

Krampon’lari takip 3 saat kadar yuruyus yapacagiz buzda. Ama once su alirken buyuk bir kaza atlatiyoruz, yolculugun ilk ve son kazasi.
Fabian su almaya giderken bastigi bir kar kutlesinin icine dustu, gozden kayboldu. Elbrus’un da buzlari hizla eridigi icin yer yer boyle dehlizler olabiliyor, ustleri kar ile guzel ve saglam bir sekilde ortulmus. Cok sukur cok gitmeden hemen aldik yukariya, ufak tefek cizikler ile atlatti bu badireyi, cok daha kotu olabilirdi.

Burada suyu eriyen buzul / kar sularini isitarak kullaniyorlar, tadi berbat ama alisiyoruz J

Ilk gun hizli gecti, ertesi gun zor bir gun olacak bizim icin

No comments:

Post a Comment