Thursday 19 January 2017

GUNLERDEN ELBRUS - ELBRUS GUNLUGU - ELBRUS - 5642M

Bu hafta haftalardan Elbrus...



Klimanjaro ve Kosycky’den sonra Avrupa’nin en yuksek zirvesi Elbrus’a cikmak icin hazirlik yapmaya, yogun is temposu arasinda pek bir zaman yoktu. Zaten vize cikar mi diye emin olmadigimdan son ana kadar dogru durust bir hazirlik bile yapmadim isin dogrusu.
Bu yaziyi okuyanlarin hala vizeye ihtiyaci varsa, prosedur soyle isliyor, bilimum gereksiz bir suru belge lazim ama onlardan onemlisi Rusya’daki herhangi bir otel veya travel agency’den alinacak voucher. Vizeye giden altin anahtar bu. Konsoloslukta da kesinlikle vizenizin ciktigini kesinlestirmeden bilet almayin diyorlar ya da booking,com’dan rezarvasyon yapip vizeye basvurmayin diye uyariyorlar zaten.
Benim vizem Elbrus’a gitmeyi planladigim tarihten 4 gun evvel cikti, haliyle last minute ucak bileti aldim, fiyati pahaliya geldi, 540Euro ama normalde Pegasus’un Mineralniy Voda ya da Onur Air’in Nalchik ucuslari var, cok da hesapli bir fiyata uculabilir.
Vizemin kesinlesmesinden evvel internete goz atip, en hizli nasil yapabilirim Elbrus cikisini diye. Go-Elbrus diye bir internet sayfasinda, 3 gunde cikaririz biz yaziyordu, dedim tam bana gore, hizli giderim, hizli cikarim, sirkete hizli donerim diye dusundum, ne yalan soyleyeyim.
Elbrus her ne kadar da Asya’da gozukse de harita uzerinde (bir ucu Gurcistan’in kuzeyinde, bir ucu da Rusya’nin en guneyinde, Turkiye sinirina pek de uzak olmayan bir mesafede), Kabul edilen konumu Avrupa ve Avrupa’nin en yuksek zirvesi olarak geciyor (Mont Blanc degil).

No comments:

Post a Comment