Tuesday 23 July 2013

05.07.2013 - GUN1- BERGEN - NORVEC

BERGEN HAVALIMANI:

Ucagimiz Amsterdam aktarmali olarak Cuma gece yarisindan once Bergen havalimanina vardi. KLM ucusu herzaman oldugu gibi surekli gulumseyen host/hostesleri olan eski(gorunumlu)/dusuk sinif ucaklari ve berbat bir yemek servisi ile THY'nin neden bu kadar kolayca Avrupa'da yukseldigini hatirlamamizi 'tekrar' sagladi:-) Son Cin yolculugundaki berbat ucak/ikram'dan sonra sasirmadim zaten.

Neyse KLM'den sikayet etmeye hakkimiz yok, sag-salim geldik cok sukur. Bergen havalimani sehre 20-30 dakika mesafede kucuk bir havalimani.

BERGEN HAVALIMANI INTERNET:

Bedava internet var ama geliste de gidiste de girmekte sorun yasadik. Tahminen gecici bir problem olmali.

Havalimanina indikten sonra ufak bir supriz yasadik, eski bir kasaba havalimani, tek ucak inmis ama bagajlar bir turlu inmek istemiyor durumu var. 20 dakika gecmis hala bagajlar gelmemisti, ufak bir cocker spaniel ve tasmasinin ucunda ufak tefek bir sarisin gorevli kiz yanimizdan gecti. Kopek yorulmus ya da cok calismaktan sikilmis gibiydi. Biz tam gariban kopek cok calistiriyorlar zavalliyi derken, kopek benim yanimda durmasin mi?

Akabinde gorevli kizcagiz beni kibarca! ilerideki odaya davet etti. Eldivenler giyildi, bana sorular basladi. Pencere ve kamera olmayan ufak bir odada, kiz ve ben tek basima sacma sapan bir muhabbet icine girdik. Komik olan ufak bir sirt cantam var onu da zaten hand baggage almisim, yani arayacagi da pek birsey yok ya, neyse.

B: uzerinde ne var?

A: yolculuk malzemesi

B: baska ne var

A: ilac

B: eger benim kopegim seni durduysa bir sebebi olmali

A: evet ama onu kopegine sorman lazim

B: benim kopegim neden senin yaninda durdu?

A: senin kopegin yorgun veya cok bunalmis yaptigi isten

B: benim kopegim sendeki birseyin kokusunu aldi

A: oglen dus aldim, hormonal dengem yerinde, yanimda yiyecek, icecek, icki, parfum, deodorant, sivi, kirli camasir yok, hayatim boyunca zorda kalmadikca ilac dahi kullanmam, hayatim boyunca sigara, pipo, nargile dahi icmedim, ucak Amsterdam'dan geliyor ama ben sadece aktatma yaptim, Amsterdam havalimanindan cikmadim bile

B: istersen soyle simdiden yoksa arayinca bulurum

A: 2 arkadasim disarida bekliyor, ucumuz icin son otobus'u kacirma luksu yok, o yuzden bizi polis arabasiyla ya da taksi ile yollarsan istedigin gibi ara ya da hemen hizlica ara

B: sen birseyler sakliyorsun, acik ol, dogruyu soyle

A: senin aldigin egitimi ben de aldim, cocuklarla ve genclerle uzun sure calistim, al bu da ispati

B: ok, gidebilirsin

Boyle de bir macera atlatmis oldum:-) ilk oldu ama son degil sanirim, brezilya'da cantamdaki kahveler yuzunden bir sorgu sual vardi ama cok kisa

BERGEN HAVALIMANI TRANSFER:

Bergen havalimanindan ilk/son ucak seferine gore sehire transfer otobus'u var. Biz her 15 dakikada bir oldugunu okuduk ve gozlemledik, herhalde kisin daha seyrek olabilir ama yazin durum boyle.

Bergen Havalimanindan Bergen'e transfer otobusleri havalimaninin tek cikis kapisi onunde bekliyor, havalimani cok kucuk o yuzden kimseye sormadan cikisa ilerleyip otobuse binebilirsiniz. Cogu otobus'te bedava internet hizmeti var. Otobus ucreti 100NOK adam basi ve otobus tren gari/otobus garina kadar gidiyor, oradan da oteller yurume mesafesi.

BERGEN DOVIZ BUFESI - PARA BOZDURMA:

Turkiye'den gelecek olanlara Smiles&Miles (eski Shop&Miles) ya da TEB Euro extreli kartini tavsiye ederim. Seyahatimiz boyunca bir iki uyanik (Norvecli olmayan ama Norvec'te is yapan) haricinde hic kimse kartla odeyebilir miyiz teklifini geri cevirmedi. Yukaridaki 2 kredi karti sayesinde ne kurdan kaybettik doviz bozdururken, ne bozuk para derdimiz oldu, ne de nerede dusuk kur veren ve acik olan doviz bufesi var derdimiz oldu.

ama ille de para bozduracaksaniz havalimaninda bozdurma makinalari var, keza tourist info'larda bu konuda yardimci oluyor ama kurlar bayagi kotu. Ozellikle banka ATM'lerinden nakit cekerseniz, kur arti komisyon kaybiniz olacaktir.

BERGEN UCUZ OTEL:

Bu sorunun cevabi tabii ki de yok, ya da ben bilmiyorum :-) Iki alternatif var:

- AirBnB.com

- intermissionhostel.no

AirBnB'de uc dort tane ev opsiyonu vardi ve otellere gore cok daha hesapli. Gerci yazin cok daha fazla ev opsiyonu olmasi lazim, biz Nisan gibi kontrol ettik ama AirBnB bu konuda tek alternatif. 2 kisilik ev kiralanir bolca insan bir arada kalabilir. Oteller cok pahali, yazmaya gerek bile yok. Ulkede ya isgucu pahali ya da baska bir sebeple otel fiyatlari astronomik.

Eger hostel'de yatabilirim derseniz, senenin 2 ayi acik olan(18.06-17.08 tahmini) hem cok ucuz, hem ev gibi bir ortami, mutfagi, genis oturma odalari ve isitma sistemiyle konforlu bir. Rezervasyonlar icin hostelin web sayfasina 18.06 itibariyla girmeniz yeterli. Hatta simdi fark ettim ki sayfa da yenilenmis su anda. Ucuza kahvalti (30NOK), iyi ve bakimli bir mutfak, free/hizli wifi, bedava ve sicak dus, her yerde priz, bolca oturma/yemek grubu ve genis ic ve dis mekan ve bedava otopark. Dezavantaji, tek bir odada hep beraber 3lu ranza sistemiyle yatilmasi Oda genis ve ferah ama ne de olsa 40 civari insan bir arada yatiyor. Bu bizi rahatsiz etmedi yolculugun ilk ve son gecesi kaldigimiz icin.

Bir de ilginc bir detayi fark ettik, mekan kilise ile baglantiliymis, dini sohbetler yapiliyormus, gormedik ama oyle yazilar vardi. kimse bizle din, teoloji vs uzerine konusmadi. Sadece bizi gorunce resepsiyon'daki kiz, siz bizi nereden buldunuz dedi. Internet'ten dedik, hadi ya dedi. Neyse sonucta relax mode'da gittik kaldik ayrildik intermissionhostel'den.

Fiyatlar kisi basi 190NOK ayrica 30 NOK da kahvalti, 220NOK'a geldi gece basina.

No comments:

Post a Comment