Thursday 25 July 2013

08.07.2013 - GUN4 - FLAM YURUYUS ROTASI - AURLANDSDALEN VADISINDE YURUYUS (OSTERBO - VASSBYGDI)

Bugunku amacimiz buralarin, dere gol selale uclusunun bolca goruldugu turistik bir yuruyus rotasi. sabah cadiri topladiktan sonra koy merkezindeki otoparka arabamizi biraktik ve otobus'e binerek baslangic noktasina kadar gittik. Baslangic noktasi 850 metre civarinda. Bindigimiz otobus klasik bir turist otobusu, sabah 1 aksamustu de 2 sefer yaparak turistleri baslangic noktasina tasiyor. Otobuste yine intermet var:-) ama biz inince fark ediyoruz. Otobus yaklasik 30 dakika yokus yukari tunellerin icinden gecerek ilerledi, tabii ki de tunel disinda manzara mukemmeldi, goller ve selaleler kafamizi cevirdigimiz heryerde vardi. Otobus yolcularinin hepsiyle beraber indik, ilk hazirliklar, canta, kiyafet ve ayakkabi kontrolu. Sonra sirayla yola cikis.Yuruyusumuz yukaridan asagiya olacak sekilde. Yuruyus patikasi cok belirgin ve yokus asagi oldugu icin yormadan nefis manzaralar esliginde ogleden sonra 3 civari vardik arabayi park ettigimiz yere.
Yuruyus patikasi asagida, normalde 6 saat suruyormus ama biz yagmursuz ve gunesli yani kuru bir havada yurudugumuz icin daha kisa surdu. yuruyus boyunca dere boyuyunu takip ettik, sayisiz selale gorduk, keza goller, mountain farm'lar, ipten kopruler vs

Bu rota ile ilgili butun sorulariniz icin Ingilizce Internet sitesi:

Arabanin yanina vardigimizda, park yerindeki tuvalet ve duslardan azami faydalanmak yoluyla, hem sarj hem de dus ihtiyacimizi hallettik. Duslar 5 veya 10NOK 3 dakikasi olmasi lazim. Bir suru yerde benzer bir duzen var. tuvalet, lavabo(sicak su) ve dus. Cogu tuvalette de priz mevcut. Zaten bircok kampci ve karavanla seyahat edenler bizim gibi bu hizmetten faydalaniyorlar. Tuvalet / dus binasinin on tarafindaki yari information center yari marketten aldigimiz bilgiler isiginda bu sefer de ulkenin en buyuk Glacier'ine dogru yola ciktik. Hava durumu kotu olacagi icin korunakli bir cadir yeri bulup yerlesmek arzusundayiz. Uzun bir yolculuktan sonra Fjaerland'deki Norvegian glacier museum'un yakinlarinda kus gozlem yeri icin yapilmis korunakli taracanin yanina kuruyoruz cadirimizi. Tatli su doldurmak biraz sorunlu ama sansimiz yaver gidiyor, koyun tek marketi kapanmadan yetisiyoruz, kasadaki gorevli yardimci oliyor, sularimiz dolu, yemek yapma vakti derken ilginc bir ayrintiyi fark ediyoruz koyde. Bir cok yerde acik kutuphane var:

parayi kutuya atip kitabi alabilirsiniz. size kalmis secim.