Wednesday 26 November 2014

KILIMANJARO MALZEME LISTESI



Klasik malzeme listesinin kap kacak yemek malzemesi uyku tulumu mat çadır yürüyüş ayakkabısı, tozluk , yürüyüş çubuğu taşımadan olanı. Bir de ne getirirseniz getirin, hamallar taşıyor, sizin taşımanız yasak!
Kısaca, yürüyüş çorabı bolca, termal içlik 2 çift, yağmur geçirmeyen Goretex veya muşamba alt üst yağmurluk ve pantalon, iki çift eldiven, balaklava, Polar ceket, ilk yardım malzemesi, kafa feneri, fotoğraf makinası, enerji barları, temizlik malzemesi, ıslak mendil!!!, güneş gözlüğü ve kremi ve ufak bir sırt çantası. Gerisini veriyor ya da kiralıyor şirketler.
Ben hesapta iki kişilik nir gruba dahil olacaktım ama klasik bavul kaybetme ve onun gelmesini en az üç gün bekleme hadisesi yüzünden, diğer iki kişi aşağıda kaldı ve ben tek başıma başladım. Kilimanjaro kuralları gereği, benim grubum, bir rehber, bana yemek pişiren ve o yemekleri taşıyan bir aşçı, benim eşyamı ve çadırımı taşıyan bir hamal aynı zamanda yemek servisi yapıyor, bir de ateş yakmak yasak olduğu için gaz tüpü, mini Aygaz boyutlarında, taşıyan bir hamal olmak üzere ben artı dört kişiyiz. Tamamen lordluk, eski zaman sömürgesindeyiz sanki ama zamanında sistemi Norveçliler kurmuş ve sistem sayesinde bir çok kişi iş sahibi olmuş ve para kazanıyor. Hem şirketlerden para alıyorlar gün başına hem de zorunlu bahşiş uygulamasından. Yani hesap yaparken bahşişleri de eklemek lazım. Günlük olarak hamallara 10$ ,15$ asistan rehber ve aşçıya ve 20$ Başrehbere veriliyor grup olarak müşteri başı değil.
Park girişinde 3 yerde çok sıkı kontrol var, yeterli eleman kullanılıyor mu ve hamallar fazla yük taşıyor mu diye. Gercekten de şaşırtıcı. Hamal olarak başlıyorlar, sınavları verip asistan rehber sonra da rehber olarak çalışıyorlar. Rehber olarak çalışabilmek için 3 senede bir testten geciyorlar, eğer kalırlarsa hamallığa geçici olarak geri dönüyorlar. Benim tecrübem bütün rehberlerin rotaların tamamını ki 4tane ana rota var) grupları çok iyi yönettiği, mesafeli olduğu, çok iyi İngilizce konuştuğu ve olumsuz bir durumda hemen müdahale ettikleri, sürekli bilgi verdikleri yönünde. Aşçılar ve verdikleri yemek de inanılma fazla ve çok lezzetli. Hep değişik yemekler var ama çay servisi, çorba veya sabah porridge  değişmez menuler ve iyi ki de öyle. Öğle yemeği LunchBox'ları bile hep birbirine benzer. Benim tahminim bunun bile bir kuralı oldugu. Bir de her kamp yerinde nereden geliyorsun nereye gidiyorsuna bakan keza yolda da devriye yapan rangerlar var. Yani herşey tamamen kontrollü hava hariç. Güneş kremi getirip güneş yerine yağmur ve kar görebilirsiniz:-)

No comments:

Post a Comment