Wednesday 19 November 2014

DAY1 - 02.11.2014 - KILIMANJARO TREKKING START - MACHAME ROUTE



Sabah 01:40 uçakta herkes uyuyor, Thy uçağı dolmuş yaptıgı için, Kilimanjaro da 20-30 kişi iniyor, geri kalanlar uyumaya devam Mombasa (Kenya)'ya kadar. Uçak ufak bir binaya yanaştı, welcome to Kilimanjaro havalimani, kucuk bir havalimani binasi. Cikinca hemen karsiladı acentanin soforu, direkt motel'e kisa bir uyku icin birakti. Sabah 7:00'de acenta sahibi Paul oteldeydi. Kilimanjaro turu icin odeme yaptiktan sonra (700$ kisi basi giris bedeli ve sadece kredi karti geciyor, aklinizda bulunsun), yola ciktik. Moshi'den 45 dakika suruyor. Inanilmaz kotu bir araba ile saatte 20km ile 1saat20dakikada kapidaydik. Araba hikaye, arkada iki cift gulen goz ve konusmaya istekli gencle cok guzel bir yolculuk, benim rehberim ve hamalim (garson ayni zamanda). Soyledigim gibi acenta lar para odeme hakkina sahip degiller (mi)? bilemedim ama ben kredi kartimdan 700$ giriş ücreti odedim. Kredi kartiniz yoksa (ya da calismazsa) nakit gecmiyor; deneyen gordum, girebilen gormedim. Tabii bu fiyat acentaya ödenenden düşülüyor. Her sene artan bir giris ucreti var, internetten karşılaştırdığım fiyatlara göre. Ayrıca yine Internetten okuduguma gore, kilimanjaro'daki sistemi Norvec'liler belirlemis ve uygulanmasi icin denetlemisler. Giriste rehberim ve ascim, benim icin hamal buldular, lord oldum sanki :-) ama esas amaç zirveye çıkartmak herkesi sanırım. Norvec'liler sagolsun, ulkede issizlik kalmayacak. 2,500 rehber, 3000 asci binlerce hamal ve asistan rehber var. Ve Almak zorunlu. Haliyle zorunlu lordluk yapiyorsunuz. Yuruyus bitince yemek hazir, cay hazir, cadir kurulmus, esyalar icinde, yüz yıkama suyu, içilecek su hersey hazır, ayağa geliyor, bulaşık yok. Tam pansiyon  bir sefahat seyahati. Karsilastigim kime sorsam herkes ilk lordluk deneyimleri oldugunu soyluyorlar. Amerikalılar hariç.
Machame Rotasi, yagmur ormanlarinin icinde basliyor, Cok keyifli, hızla yukselmiyor, yavasca yukseliyor. Ağaçlar ve doga cok guzel. Bir de yagmur yagmasa :-) Yol 3-5 saat arasi suruyor. Butun yol boyunca yagmur yagdi. Oyle boyle degil, ismi bosuna yagmur ormanlari degil. Bardaktan bosanircasina yağıyor. Neyse ki kamp uzakta degil. Kampa varınca orman bekçisine kayıt olup, 2 saat hamalları bekledim.  Islak elbiseleri değiştirmek lazım ama hamal zorunlu, bir de en yavaş hamal benimkisi çıktı. Neyse sonunda hipotermiya ya beş kala eşyalarım geldi de kurtuldum titremekten, her güzel servisin de böyle bir derdi varmış. Bu arada yağmur son sürat yağıyor ve ben de bir an evvel gideyim çadırıma diye bekliyorum ama benim rehber piyasada yok. 1.5 saat sonra ortaya çıktı. Çadırın çubuğu kırılmış o yüzden bana kendilerinin çadırını yaptı. Ama kalınacak gibi değil delik deşik. Allah'tan verandaya kurma izni almış da yağmurdan uzagim neyse rahat ettim ve yağmursuz bir uyku çektim. Bu arada akşam yemeği servisi, çay kahve servisi, el yüz yıkama suyu da veriyorlar. Yatmadan evvel de 3litreye yakın kaynatılmış su veriyorlar, ertesi gün için içme suyu. Termos (Sigg Flasche) metal varsa, içine doldur. Islanan ayakkabıların kurusun ya da uyku tulumunun içine at sıcak kal. Bu arada Salewa'dan o kadar para verip satın aldığım Goretex ayakkabılar, kevgir oldu. Geri gidecek bu gidişle.

No comments:

Post a Comment