Friday 17 July 2015

EKVATOR GALAPAGOS GEZISI GUNLUGU - DAY 1 – 01.05.2015

Dun geceyarisi vardim Ekvator’a. Yeni bir havalimani, temiz ve hizli bir servis var. Cikinca beni bekleyen, kalacagim hostel’in 28$a ayarladigi taksi ile hic yorulmadan hostel’e geldim. Herkes uyuyuyor benim 8 kisilik odamda. Ben de yatagima cekilip hizlica uykuya daldim. Ilk gun hem jet lag hem de evveli gunun yorgunluklari, hostel’deki yatagimda uzun bir uyku uyumama vesile. Sabah kahvalti icin en ust kata ciktim. Hava Avrupa’dan soguk, malum Quito deniz seviyesinden cok yuksekte, 2600metre’de. Dunyadaki en yuksekte olan ikinci buyuk baskent olmasi lazim. Quito’yu yukaridan goren cok guzel bir manzaraya sahip teras, kahvalti da cok guzel. Kahvaltida dunyayi ya da Guney Amerika’yi gezen seyyahlar yogunlukta. Hemen muhabbet basliyor, kimisi 6 ay kimisi daha uzun sure icin yollarda. Bazilari da Ekvator’da dil ogrenmek ucuz oldugu icin burada kaliyorlar bir iki ay kadar. Biraz muhabbet arkasindan bugunku planlari beraberce yapip yola ciktik. Benimle beraber 2 Isvicre’li ve 1 Kanadali 1 de Ingiliz cocuk var, Keyfimiz yerinde, hostel’den taksi tutuyoruz Mitad del Mundo’ya kadar. Mitad del Mundo dunyanin merkezi. Burada genis bir park icinde Fransiz’larin yaptigi bir anit var, Guney ve Kuzeyi gosteren. Parkin bulundugu alandaki kuzey ve guneyi ayiran sinir cizgisini Inka’lar cekmis. Parkin hemen yaninda bulunan ikinci bir muze var, esas ekvator cizgisi buradan geciyor, biz de o muzeye gidiyoruz, ben yarin tekrar gelecegim icin iceri girmedim bugun.

No comments:

Post a Comment