Friday 17 July 2015

EKVATOR GALAPAGOS GEZISI GUNLUGU - DAY 6 – 06.05.2015

Sabah ki tur icin erken kalkmaya gerek yok ilk kez, zaten pek bir beklentimiz olmayan gayet de pahali bir tur daha. Turun ismi Tintoreras. Yuruyus ve dalis olacagi soylendi turda. Limandan kalkan kayak ve balikci teknesi karisimi tekne ile yavasca gidiyoruz, teknedeki turistlerin yas ortalamasi yuksek, tekne cok yavas gidiyor, koyun icinden ciksak devrilecegiz sanki. Neyseki mizansen cok iyi, en sonunda uzun zamandir bekledigimiz mavi ayakli kuslari gorme sansina kavusuyoruz J Penguen’le mavi ayakli kus, lava kayaliklarinin uzerinde beraber. Galapagos’lara has pelican benzeri kuslar, diger bir suru kuslar, foklar, penguenler derken, ilerideki lava kayaliklarina ciktik. Burasi lava ile olusmus nispeten yeni bir kayalik ‘ada parcasi’. Ustu de yine bir suru hayvana ev sahipligi ediyor, ozellikle deniz iguanalari muhtesemdi.
Buradan son duragimiz olan kayaliklara gidiyoruz. Burada denize girecegiz. Bottan inip, snorkel ve paletlerle rehberi takip ettigimiz bir yolculugumuz var. Giriste pek birsey goremiyoruz ama 5 dakika sonunda manzara mukemmel. Suyun altinda yatan veya yanimizdan yuzen kaplumbagalar var. Fotograf cekmek icin bayagi bir zaman harciyoruz. Inanilmaz guzel. Ilerleyince daha da fazla su kaplumbagasi oldugunu goruyoruz. Deniz dibi cok farkli degil ama biraz ufak tehlikeleri de yok degil, yer yer deniz kestanesi ve baska deniz canlilari ile dolu. Uyarmama ragmen, paletle birsey olmaz cevabinin arkasindan uzun deniz kestaneleri (ki hic bu kadar uzun olanini gormemistim) bir arkadasimiza batiyor. Haliyle donuste hastane ziyareti mecburi oldu.
Ileride su uzerinde yuzen karaltilar var. Tahmin ettigimiz gibi deniz iguanalarinin onlarcasi. Beraber yuzuyoruz. Suyun uzerinde saga sola gitmeden duz gidiyorlar, ayaklar bitisik, sadece kuyruk ile yon ve motor gorevi ile yuzuyorlar.  Inanilmaz bir doga mucizesine, iguananin yuzmesine, taniklik etmek su altindan. Rehberin uyarisi ile geri donuyoruz bota, kisa ama mukemmel anilarla yine. Simdi ilk hedefimiz hastane. Hastanede ilk kez parasiz bir hizmet bulmamin keyfi ile, yaralanan yerlerimize pansuman yaptiriyoruz.
Donus erken, ama yine ceza gibi ufacik bir tekne ile uzun bir yolculuktan sonra Isla Santa Cruz’a variyoruz, inince ilk isimiz topragi opmek :)