Friday 17 July 2015

EKVATOR GALAPAGOS GEZISI GUNLUGU - DAY 5 – 05.05.2015

Bugun diger adaya (Isla Isabela) geciyoruz. Prosedur soyle, limanda tur satan firmalar var, fiyatlari da 25-35$ arasinda degisiyor. Limandan kayik gibi teknelerle (1$ daha) yola cikip biraz daha buyuk ama sonucta cok ufak teknelere binilip, balik istifi seklinde, eziyet bir 2.5-3 saat bir yolculuk yapiliyor. Vardigimiz zaman adaya ayak basti parasini da ayrica verdik. Adalar cok misafirperver. Surekli bir para cikisi oluyor ama ne ATM var, ne de kredi karti. Hersey pesin para, ceplerin bol para dolu olmasi bir zorunluluk. Bizim ufak tekne adaya yanastigi zaman, etraf fok’lardan gecilmiyordu. Bazilari oyun oynarken, cogu tekne ustunde gunesleniyordu, bir de bu adada deniz iguana’lari heryerde gunesleniyor, kimseye aldirmadan. Alismislar sanirim insanlara J
Burada sahane bir hostel’de kalacagiz, deniz kenarinda, sahilde, hamaklari , bari, terasi ve voleybol sahasi olan bir hostel. Sahilden taksi aliyoruz, hava inanilmaz sicak, ilk anda farki anliyoruz, bu ada daha pahali, taksi 4 kat pahali oldu birden. Hostel’e varinca da ikinci supriz ile karsilastik. Hostel yerindeydi ama uzun yillardir olmayan su yukselmesi gerceklesmis ve otelin bari, bahcesi ve musterileri kaybolmustu. Gerci bir hafta icinde geri donecekti kaybolanlar (bar, sahil, musteriler) ama bize gormek nasip olmayacak. Bir gun kalacagiz sonucta.
Hemen daha evvel planladigimiz volkan turu icin araba soruyoruz. Saat erken oldugu icin bol zaman var adanin en buyuk (dunyanin en genis volkanlari arasinda) olan volkanina gitmek icin ama yazildigi ve bizim de sandigimiz gibi taxi ile gidilmiyormus. Yeni kurallara gore sadece sabah kalkan turlarla gitmek mumkunmus. Taxi sadece milli parkin basina kadar gidiyormus, bu sicakta imkansiz yurumek. Hemen yarin ki tur icin sorusturmaya basliyoruz. Yarin Los Tunneles turunu yapacagiz ama su yukseldigi icin tekneler giremiyormus iceriye ama tekrar bugunden baslamis turlar, biz de belki vardir diye dusunuyoruz ve yerimizi ayirtiyoruz, sonra iptal oluyor bizim yerler, tekrar soruyoruz baska agency’lere. Kolay olmayan bir 2 saat geciriyoruz, tura yer bulmak icin, ama su yuksekliginden oturu daha evvel gidemeyenler bugun ve yarin ki turlari doldurmuslar, haliyle Los Tunneles hayalimizi gerceklestiremiyoruz. Neyse ki cok basarili olmasa da bir alternatifimiz var ama yine sularin yukselmesinden dolayi o da pek bir onemini yitiriyor. Sahile gidiyoruz, sonra da limana, foklar, penguen’ler etrafta, onlarla yuzmek de bir alternatif.
Daha sonra yarin ki alternatifimiz olabilecek bir dandik tur buluyoruz kendimizce ama dusundugumuzden farkli cikiyor. Ada cok pahali, oyle olunca da herkes evde yemek yiyiyor, disarilarda hic kimse yok, biz de uzerimize duseni yaparak buyuk boy pizza icin 35$ odeyip, ada rekorunu egale ettik J