Friday 17 July 2015

EKVATOR GALAPAGOS GEZISI GUNLUGU - DAY 8 – 08.05.2015

Galapagoslar'daki son gun bugun. Ucak oglen 12:30'da. Taksi saat 10:00'da gelecek ama Santa Cruz da gormedigimiz cok yer var. Haliyle sabah erken kalkip en az bir ikisini gormek taraftariyim. Ilk olarak meshur  las grietas'a gittim. Las grietas'a gitmek icin sahilden kalkan botlarla karsi kiyiya gitmek gerekiyor. Oradan da 10-20 dakikalik yurume mesafesinde. Las grietas sabahtan aksama Kadar acik. Ben de bunun icin gayet erken kalktim. Saat 06:10'da yola ciktim, varisim 07:00'den evveldi. Las grietas bir dogal kanyon olusumu, icinde yuzulebilen ve dogal Yasam olan berrak bir suyu barindiriyor. Yuzmek Tabii ki de bir must burada. Sonraki duragim, tortuga bay, Burasi kamplumbagalarin yumurtalarini biraktiklari sahil. Sahile Kadar Araba gitmedigi icin 2,5 km Kadar bir yolu yurumek gerekiyor. Ince kumu var ve dalgali. Ilerideki kayalikta Deniz iguanalari gunesleniyorlar. Sahilde Deniz cok dalgali ve akinti kuvvetli oldugu icin denize girilmiyor. Ben de Deniz iguanalarinin guneslendigi yerin hemen arkasinda bulunan hic dalga olmayan koya gidiyorum. Deniz ve sahil muhtesem.
Saat 9:00'da olmam lazim o yuZden giris kapisindan buraya ve geriye kosarak gidiyorum. Sabah antremani icin ideal:-)
Santa Cruz'da havalimani Biraz uzak. Bir saat civarinda zaman ayirmak gerekiyor. Taksi 18$ Sonra 0,5$ bot parasi odeniyor. En son free shuttle var havalimanina Kadar ama 1saat civari suruyor en iyi ihtimalle.

No comments:

Post a Comment