Friday 19 September 2014

DAY3 - 20130909 - MONDAY - TOKYO - OSAKA - KOBE

Sabah bu sefer daha da erken basladi. Havalimani uzakligi ve metro/tren saatlerinden tam emin olmadan aldigimiz ucak biletleri yuzunden, cok erken kalkarak, havalimanina giden ilk treni yakalayabildik.
05:58   KEISEI-UENO [44 Min] through Keisei Skyliner 1
06:39   NARITA AIRPORT TERMINAL 2
Zaten Ueno bolgesinde kalis amacimiz da buydu. Trenden indikten sonra kosa kosa ucagin oldugu diger Terminal'e vardik ve hizlica ucaga dogru yoneldik.
7:25am GK103 Jetstar Japan / Airbus A320 / 1hr 25min / Tokyo (Narita International) Narita Airport Terminal 2 Domestic Area
8:50am GK103 Osaka / Kansai International Airport Domestic Terminal South Wing
Buradaki havalimanlarinda ufak bir farklilik var, Avrupa'da olmayan. Butun satis yapan bufe,restoran,hediyelik esya vb gibi butun dukkanlar, disarida satilan fiyatlarla ayni fiyata satiyorlar mamullerini. Bir de daha guzel bir ayrinti, iceri icecek sokmak serbest. Diyelim ki bir sise su var yaninizda, bunu alip bir cihaza yerlestirip, test ediyorlar,sonra suyunuz sizde. Litrelik) isterseniz 2 Litrelik. Ayrica bir havalimani kazigi yemeniz gerekmiyor, Avrupa'da adet oldugu uzere, siseyi cope at, gec X-Ray'den yeni sise alabilirsin. Bir sise su mu, cok ucuz 2.5-3Euro civari)))
Osaka ucagi bu sene icinde uygulamaya gecen ucuz ucak sirketlerinden birine ait.Guzel bir hava ve keyifli bir yolculuk sonrasi Osaka'dayiz. Osaka'da 5 gun kalacagiz, 4 gece konaklamamiz var. Yine ilk isimiz havalimanindaki Tourist Info'ya giderek, kendimize daha evvel uygun buldugumuz ulasim kartlarini almak istiyoruz. Sistem cok komplike, dersimize uzun ugraslar sonunda iyi calismis(tik)iz. Ama evdeki hesap carsiya uymuyor. Bizim buldugumuz ulasim kartlarinin bu sene icin gecerliligi yok. Haliyle 20 dakikadan fazla sure harcayarak (bizi sabirla dinleyen Turizm Info gorevlisi sayesinde) 3gunluk ve 2gunluk olmak uzere iki tane Kansai Thru Pass alarak, ulasim sorunumuzu cozuyoruz. Daha evvel de yazdigim gibi bu ulkede 'cok paraniz' varsa, istediginiz gibi tek tek bilet alabilirsiniz. Ama eger butceniz bizim gibi sinirliysa, cok iyi planlamaniz lazim alacaginiz toplu tasima kartlarini (turistler icin). Lokal yasayanlar icin ulasim icin indirim karti yok. Burada yasayanlar tek tek kart aliyorlar. Ama bir turist'in boyle birsey yapamayacagi asikar, cunku fiyatlar inanilmaz sisirme. O yuzden sadece pasaport gosterilerek alinabilen bir suru toplu tasima karti mevcut. Cogu toplu tasima karti sadece havalimaninda satiliyor ve genelde turistlere. Haliyle havalimaninda ilk is Tourist Info'ya ugrayip, guncel transport kartlarini ve nerede gectigini ogrenmek, acele etmeden, en az 30dakika harcayacak ve sabredecek sekilde, yoksa zararli cikmamak elde degil, tabii gelmeden mutlaka bu konuda iyi hazirlanmak lazim, hangi sehirlere gidilecek, sehirlerin nerelerinde konaklanacak, ilk tren/son tren vs.gibi. Biz pek sansli degildik, o kadar calistik gelmeden sonra hayal kirikligi oldu ama neyse, sonucta biraz daha fazla para verdik, daha az yer gezebildik ama gezdik)
Neyse Kansai Thru Pass'larimizi aldiktan sonra express trenle Osaka sehrine dogru yola cikiyoruz. Havalimani her ne kadar da Osaka'nin havalimani olarak gozukse de, esasinda Osaka'ya gayet uzak ama iyi bir bolge havalimani, heryere havalimanindan ulasmak mumkun (Kyoto, Nara, Osaka, Kobe vb).
Osaka'da ilk olarak daha evvel 4 gece kalmak icin rezerve ettigimiz otel'e gidiyoruz. Check-in saatleri herzaman ki gibi akla zarar oldugu icin, esyalarimizi resepsiyona birakip kendimizi sokaklara attik. Ilk olarak kosede inanilmaz guzel izgara et kokan ufak lokantaya ugrayip 5Euro'ya adam basi ogle menusu ile karnimizi doyuruyoruz. Buradan hedefimiz, Osaka'ya cok da uzak olmayan, meshur eti ve yakinlarda yasadigi buyuk depremle hatirlanabilecek Kobe sehrine dogru yola cikiyoruz. Bugun aldigimiz toplu tasima karti bu hatta da geciyor. Hava cok sicak, farkli bir sehir goruyoruz Kobe'de. Limani ve luks mahalleleri ile. Sehri gezmek icin sehrin icinde tur atan turist otobuslerinden birini seciyoruz, zamanimiz kisitli ve yorgun hissettigimiz icin. Iyi bir secim, bir de rehberimiz ingilizce anons yapsaydi keske. Asagidaki rotayi takip ederek turu tamamladi otobusumuz. Aklimizda olan Kobe beef etini denemek. Ilk is Tourist Info'ya giderek, halk tipi restoran ismi/yeri tarifi istemek. Ama cevap cok iyiydi, cok pahali oldugu icin biz de senede 1 yiyebiliyoruz, haliyle ucuz restoran yok. Biz israrla acaba ogle menusu olan restoran var midir derken, cevap gecikmiyor yine, saat cok gec ogle menusu icin. Kendimiz belki ucuz bir restoran buluruz diye yola cikiyoruz, restoranlarin hepsi istasyona yakin bir bolgeye toplanmis. Tesadufen buldugumuz bir restoranda muradimiza eriyoruz. Et harika, servis, etin gozunuzun onunde yapilisi de keza oyle. Artik birayla beslenen sigirlar mi yoksa onlara yapilan masaj mi yoksa butun bu efsanelerden harici baska bir yontem mi var bilmiyorum ama Hayatimda yedigim en iyi et. Fotograflar asagida.

Kobe beef'i yedikten sonra OSAKA (otelin) yolunu tutuyoruz.