Friday 19 September 2014

DAY4 - 20130910 - TUESDAY - OSAKA - SEOUL

Bu sabah da yine erken kalkiyoruz. Ucuz ucaklarin saatleri cok erken veya cok gec saatte oldugu icin, ya da biz oyle tercih ettigimiz icin yine bir kosturmaca. Ucak saati cok erken ve havalimani cok uzak. Sansimiz yaver gidiyor, yine ilk havalimani treni bizi ucaga yetistirecek kadar erken, taxi ile havalimanina gitmek cok pahali zaten, hic sormaya degmez:), taxi'yi sadece otel'den istasyona gitmek icin kullandik. Istasyon'da hic kimse yoktu, trenin haraket etmesiyle rahatladik, ucagi yakalayacagimizi dusunerek.
Trenden indikten sonra bir kosturmaca ile (low cost ucaklar baska bir terminale iniyor, haliyle oraya transfer de otobusle yapildigi icin biraz zorlansak da) ucagimizi yakaliyoruz.

07:45am MM001 Osaka - Kansai (KIX)  - LWTFTB
09:30am MM001 Seoul - Incheon (ICN) - LWTFTB

Yepeni bir ucak, sorunsuz bir yolculuk sonunda Kore'ye iniyoruz.
Kore havalimani (yazildigina gore dunyanin en iyi havalimaniymis) gercekten de farkli bir havalimaniydi. Sehire giden 2 farkli tren tipi var. Bir tanesi sanirim daha konforlu ve 10 dakika daha kisa suruyor ama aralarindaki fiyat farkindan dolayi (bir tanesi toplu tasima kartina dahil) herkes bizim gorece olarak daha yavas treni tercih ediyordu. Bu arada kesinlikle havalimani sehire cok uzak
Neyse Seoul havalimanina inince ilk is para degistirmek, ikinci isimiz ise butun gun kullanabilecegimiz kartimizi almak oldu. Bu karti Tourist Info masasindan alabilirsiniz, gayet ucuz depozitolu bir kart aldik. Zannederim toplamda kisi basi 10-15Euro gibi olmasi lazim verdigimiz ucretin. Sonucta tum gun tum toplu tasimayi kullanmak ve havalimanina (ki cok uzak sehire) gelmek icin ucuz bir rakam.
Ilk isimiz hemen her Turkiye'den gelenin yapmak isteyecegi gibi Kore Savasinin anlatildigi muzeye gitmek oldu. Turkiye gibi binlerce km uzak bir yerden gelip buralarda savasan bircok ulkenin ordularina ithafen yapilmis bu muze. Bahcesindeki eski savas arac gerecleri (ucak, helikopter,tank, top vb)'de ozenle korunmus. Savasin anlamsizligi birkez daha dusunduruyor bizi. O kadar cok olen var ki Kore Savasi'nda Turkiye'den buralara kadar gelip. Muzenin genis ama savac gerecleriyle dolu bir bahcesi, ve ana binasindan teshir edilen eserleriyle, cok degisik bir muze. Daha evvel bircok savas muzesi gormeme ragmen, bu kadar yeni bir savasin (kardeslerin ayriligi) muzesi yine de dusmanca duygulari barindirmiyor diyebilirim.
Kore'ye gelmeden once okudugumuz ve duyduklarimizdan, Turk olmak Turkiye'den gelmek cok saygi duyulan ve baskalarindan daha farkli ve iyi bir muameleye maruz kalinan birseydi diye belirtilmisti. Biz hic fark etmedik :-)
- Nereden geliyorsunuz? Turkiye'den geliyoruz.
- Eeee Hani bizim dedeler savasmisti Kore'de, onlarin anisina geldik bu muzeye.
- Oyle mi, Turkler de mi savasti Kore'de?Neyse yeni nesil Samsung gencligi diyecegim ama bunu soyleyen muzedeki gorevli keza gun icindeki Samsung gencligi de benzerdi :-)
Muzeden ciktiktan sonra en yakin metro istasyonuna giderek sehirin merkezine (turistik) tarafina yola cikiyoruz. Eski saraylar ve tapinaklarin oldugu bolum. Sokaklarda geziniyoruz, cok kalabalik olan turistik bir caddede daha evvel ki bir blog'da rastladigimiz bir restoran'da ev hanimlarinin yaptiklari yoresel yemekleri ve ickiyi tadiyoruz. Masa yok, dizlerimizin ustunde ve daha sonra da bagdas kurarak yemekleri yiyiyoruz. Cok iyi geliyor, yemeklerin tadi farkli ama cok hosumuza gidiyor. Yemek bittikten sonra yagmurun da durdugunu gorup gezmeye devam ediyoruz. Bir sonraki istikamet Samsung (showroom) binasi ve Gangnam. Guzel bir metrosu var Kore'nin ama aksamustu oldugu icin belki bu sefer kullandigimiz metrolar kalabalik, is cikisi degil halbuki ama cok kalabalik diyebilirim. Gangnam'a varinca kendimizi disari atiyoruz. Gangnam, malum sehirin (nehirin alti) alt tarafi. Ama metro 1 saatten uzun surdu. Gangnam'da Samsung showroom'larindan birini ziyaret ettik. Dogrusu pek etkilenmedik, ne de olsa Apple'dan sonra Samsung biraz zorlama olsa da, bizi en cok etkileyen surekli yagan yagmurdu. Sokak saticisindan aldigimiz seffaf semsiyemizi arada kullanarak uzun bir yolculuktan sonra tekrar havalimanina geldik.

09:00pm MM010 PEACH AIRLINES / Seoul - Incheon (ICN) - LWTFTB
10:45pm MM010 PEACH AIRLINES / Osaka - Kansai (KIX) - LWTFTB

Ucakta sanirim, sabah gelenler vardi, genc bir Japon nufus, herhalde alisverise Seul'e geciyorlar:-)